۱۳۹۱ مرداد ۳۱, سه‌شنبه

جمهوری اسلامی عامل بدبختی ایران و ایرانیان است


گذشت سی و سه سال از حیات تحمیلی و پذیرفته شده جمهوری اسلامی بر سرزمین ایران، بی توهم آینده این مرزوبوم را در چاله فروپاشی اخلاقی-سیاسی و فرهنگی-جغرافیایی قرار داده است؛ جامعه ای گرفتار در نابرابری اقتصادی، تنیده در خفقان و آکنده از عقب ماندگی، حاصل سیطره اسلامیان بر کشور است. حاکمیتی که نماد عملی از خرافات و از بین برنده حقوق انسانی بشمار می رود.  سه دهه فرصت مناسبی بود برای انهدام فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران و رساندن آن به انتهای درماندگی. جامعه ای گرفتار در مشکلات معیشتی و معضلات ابتدایی یک زندگی معمولی. از طرف دیگر حکومت دینی مانع اصلی پیشرفت فرهنگی کشور و آگاهی از جهان فکری و اخلاقی است که جامعه انسانی چند قرنی آن را به محک آزمون گذاشته و در راهسپاری به کرامت انسانی و رعایت حقوق شخصی و اجتماعی، تمدنی نمونه در تاریخ بشریت به ثبت رسانده است. بی تدبیری و عنادورزی  حاکمان مانع اصلی حضور ایران و ایرانیان در ضیافت جهانی دانایی و رفاه انسانی بشمار می روند. اکنون وضعیت ایران به جایی رسیده است که حداقل ترین نیازهای انسانی به مبرم ترین و ضروری ترین مسائل در سطح جامعه تبدیل شده است. خیره سری سران نظام در مقابله بی منطق با دیپلماسی جهانی، کشور را در آستانه دخالت نظامی خارجی قرار داده است. پیدایی حضور عوامل رژیم در جنایات تروریستی، از سویی بهانه ای شده برای افزایش فشارهای اقتصادی و سیاسی بر ایران زمین؛ فشارهایی که بیشترین تاثیرات را بر زندگی روزمره ایرانیان وارد ساخته و آنان را در غم نان روزانه گرفتار کرده است.
گسترش اختناق و افزایش فشار بر فعالان مدنی ایران در داخل و کسری اقلام غذایی در سبد خرید خانواده های ایرانی، دیر نیست که باقی مانده قدرت خرید را از شهروندان بازستانده و چهره ایران زمین را در فلاکت و فقر عمومی، به جهانیان نشان دهد. این همه در سایه حکومتی در کشور جریان دارد که تمامی راه های زندگی شرافتمندانه و آزاد را بر ایرانیان بسته و جامعه به تمامیت آن در چنبره استبداد دینی و خودکامگی ولایت فقیه گرفتار شده است.
بی تردید واضح بودن ماهیت ضدبشری حکومت اسلامی و تجربه تلخ سه دهه زیسته ایرانیان در جمهوری اسلامی، بر هر انسان آگاه و مقید به حفظ تمامیت ارضی کشور و منافع ملی، ثابت کرده است که تمامیت جمهوری اسلامی، عامل بدبختی ایران و ایرانیان است. رزیمی که با اجرای بازی های غیرمدنی در هر چرخشگاه بحرانی، با آوردن چهره ای دیگر از خود زیر لوای اصلاح طلبی، دوم خردادی و... بر بدبختی ایرانیان شتاب داده و بر ماندگاری اش مدتی می افزاید. امروز کشور در شرایطی به سر می برد که تأخیر در اهتمام به سرنگونی جمهوری اسلامی، باعث ضررهای جبران ناپذیری خواهد شد که بر هویت ایران و ایرانی سایه افکنده و چه بسا در گذر تاریخی این سرزمین، نشانه های پلشتی و فروپاشی را به منصه ظهور خواهد رسانید.
در حالی که هر روز بیش از گذشته ایرانیان از مشکلات فزاینده رنج می برند، رژیم جمهوری اسلامی ساز تازه ای کوک کرده است وبا آوردن مهره های سوخته سیاسی و ورشکستگان سیاسی، زمینه های روانی و سیاسی را برای انتخابات آینده آماده می کند؛ بازی که بیش از این در آوردن جریان های اصلاج طلبانه دوم خردادی، گروههای سبز و... به صحنه سیاسی توانسته زمان تازه ای برای ادامه حیات خود به دست آورد. یک بار و برای همیشه باید مخالفان جمهوری اسلامی پدیده نامبارک اصلاح پذیری این رژیم را به تاریخ بسپارند و نیرو و وقت بی هوده برای این مساله هزینه نکنند؛ اصلاح طلبان رژیم شامل افراد و گروههایی می شوند که در مقاطعی از عمر جمهوری اسلامی در تحکیم پایه های ضدبشری نظام کوشیده و هر وقت که سهم خود را از حاکمیت به دست آورده اند، با به بازی گرفتن آرمان ها و خواسته های مردم ایران، واقعیت سرنگونی جمهوری اسلامی را به تأخیر انداخته اند. رژیم جمهوری اسلامی نه اصلاح پذیر است و نه می تواند تغییر ماهیت بدهد. جمهوری اسلامی باید با سرنگونی و جایگزینی آن با یک نظام دموکراتیک و مبتنی بر حقوق بشر و قوانین اجتماعی شکل گرفته بر خواسته ها ومطالبات شهروندان ایرانی، به تاریخ سپرده شود. اقدامی که از انجام آن مدتی قابل توجه در تاریخ ایران زمین گذشته و سرنوشت آن را به بدترین موقعیت ها و از دست دادن فرصت های تاریخی پیوند زده است.
از سویی در حاکمیتی که از نظر مشروعیت و کارامدی بر معیارهای استبدادی تکیه زده، نمی توان از انتخابات و دیگر نهادهای دموکراتیک سخن گفت؛ طرفه آن که با بودن رژیم جمهوری اسلامی، با تمامیت آن و در تمامیت خواهی اش، سخن و کنش از راه پیمودن ارام و متکی برنصیحت و سکوت، خیال بی هوده بوده و درنگ در آن بیش از آن که بر منفعت همگانی و دستیابی به حقوق شهروندی ایرانیان یاری رساند، بر عمر سراسر خفت و استبداد جمهوری اسلامی می افزاید و بر مانده منافع ملی و تاراج اموال عمومی و از دست رفتن حقوق انسانی ایرانیان، توسط جمهوری اسلامی ناخواسته مهر تائید می زند.
چهارشبنه 25  ژوئیه 2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

.